Nieuwsbrief
← Vorige
Begin niet te vroeg
Jongeren drinken beter geen alcohol. Ze zijn gevoeliger voor de effecten en kunnen er minder goed mee omgaan dan volwassenen. De wet van december 2009 verbiedt dan ook de alcoholverkoop aan jongeren onder de 16 jaar.
Met de campagne 'Begin niet te vroeg' sensibiliseer en informeer je jongeren en hun ouders over de gezondheidsrisico's die drinken onder de 16 met zich meebrengt. Supermarkten en winkels, waar jongeren vaak alcohol kopen, ondersteunen de nieuwe wetgeving door stickers te kleven die de leeftijdsgrenzen aangeven. Ook de horeca en het jeugdwerk zijn op de kar gesprongen.
Voor wie?
- Kinderen en jongeren tussen 12 en 18 jaar
- (Groot-)ouders en opvoeders
- Gezinnen
Wie kan de campagne promoten?
Gemeenten, OCMW's, lokale horeca en middenstand, UNIZO, …
Campagnemateriaal kan je rechtstreeks aanvragen of downloaden op de website van de Druglijn.
Met de campagne 'Begin niet te vroeg' sensibiliseer en informeer je jongeren en hun ouders over de gezondheidsrisico's die drinken onder de 16 met zich meebrengt. Supermarkten en winkels, waar jongeren vaak alcohol kopen, ondersteunen de nieuwe wetgeving door stickers te kleven die de leeftijdsgrenzen aangeven. Ook de horeca en het jeugdwerk zijn op de kar gesprongen.
Praktisch
- Op de website van de druglijn vind je meer informatie over de gevolgen van alcoholgebruik op jonge leeftijd, de wet en hoe je met alcohol omgaat
- Op de campagne-website van de VAD vind je campagnemateriaal zoals affiches, postkaartjes en polsbandjes. Naast een barbriefing vind je er ook een link naar een instructievideo voor horecazaken en kassapersoneel
Het Logo zet je op weg
Het Logo helpt je om je campagne mee vorm te geven. Contacteer het Logo via info@logo-oostbrabant.be of bel 016 89 06 05.
Praktisch
- Op de website van de druglijn vind je meer informatie over de gevolgen van alcoholgebruik op jonge leeftijd, de wet en hoe je met alcohol omgaat
- Op de campagne-website van de VAD vind je campagnemateriaal zoals affiches, postkaartjes en polsbandjes. Naast een barbriefing vind je er ook een link naar een instructievideo voor horecazaken en kassapersoneel
Het Logo zet je op weg
Het Logo helpt je om je campagne mee vorm te geven. Contacteer Logo Kempen via info@logokempen.be of bel 014/44.08.34
Praktisch
- Op de website van de Druglijn vind je meer informatie over de gevolgen van alcoholgebruik op jonge leeftijd, de wetgeving en hoe omgaan met alcohol
- Op de campagnewebsite vind je campagnematerialen zoals affiches, postkaartjes, polsbandjes. Daar kan je ook een barbriefing en een instructievideo voor horecapersoneel terug vinden
CAD Limburg zet je op weg
Voor advies en informatie kan je bij CAD Limburg terecht
Campagnemateriaal kan je rechtstreeks aanvragen of downloaden op de website van de Druglijn.
Praktisch
- Op de website van de druglijn vind je meer informatie over de gevolgen van alcoholgebruik op jonge leeftijd, de wet en hoe je met alcohol omgaat
- Op de campagne-website van de VAD vind je campagnemateriaal zoals affiches, postkaartjes en polsbandjes. Naast een barbriefing vind je er ook een link naar een instructievideo voor horecazaken en kassapersoneel
Het Logo zet je op weg
Het Logo helpt je om je campagne mee vorm te geven. Contacteer het Logo via info@logo-oostbrabant.be of bel 016 89 06 05.
Praktisch
- Op de website van de druglijn vind je meer informatie over de gevolgen van alcoholgebruik op jonge leeftijd, de wet en hoe je met alcohol omgaat
- Op de campagne-website van de VAD vind je campagnemateriaal zoals affiches, postkaartjes en polsbandjes. Naast een barbriefing vind je er ook een link naar een instructievideo voor horecazaken en kassapersoneel
Het Logo zet je op weg
Het Logo helpt je om je campagne mee vorm te geven. Contacteer Logo Kempen via info@logokempen.be of bel 014/44.08.34
Praktisch
- Op de website van de Druglijn vind je meer informatie over de gevolgen van alcoholgebruik op jonge leeftijd, de wetgeving en hoe omgaan met alcohol
- Op de campagnewebsite vind je campagnematerialen zoals affiches, postkaartjes, polsbandjes. Daar kan je ook een barbriefing en een instructievideo voor horecapersoneel terug vinden
CAD Limburg zet je op weg
Voor advies en informatie kan je bij CAD Limburg terecht
Campagnemateriaal kan je rechtstreeks aanvragen of downloaden op de website van de Druglijn.
We zetten je op weg
Praktisch
Meer weten of actie ondernemen?
Jongeren drinken beter geen alcohol. Ze zijn gevoeliger voor de effecten en kunnen er minder goed mee omgaan dan volwassenen. De wet van december 2009 verbiedt dan ook de alcoholverkoop aan jongeren onder de 16 jaar.
Met de campagne 'Begin niet te vroeg' sensibiliseer en informeer je jongeren en hun ouders over de gezondheidsrisico's die drinken onder de 16 met zich meebrengt. Supermarkten en winkels, waar jongeren vaak alcohol kopen, ondersteunen de nieuwe wetgeving door stickers te kleven die de leeftijdsgrenzen aangeven. Ook de horeca en het jeugdwerk zijn op de kar gesprongen.
Voor wie?
- Kinderen en jongeren tussen 12 en 18 jaar
- (Groot-)ouders en opvoeders
- Gezinnen
Wie kan de campagne promoten?
Gemeenten, OCMW's, lokale horeca en middenstand, UNIZO, …
Campagnemateriaal kan je rechtstreeks aanvragen of downloaden op de website van de Druglijn.
Met de campagne 'Begin niet te vroeg' sensibiliseer en informeer je jongeren en hun ouders over de gezondheidsrisico's die drinken onder de 16 met zich meebrengt. Supermarkten en winkels, waar jongeren vaak alcohol kopen, ondersteunen de nieuwe wetgeving door stickers te kleven die de leeftijdsgrenzen aangeven. Ook de horeca en het jeugdwerk zijn op de kar gesprongen.
Jongeren drinken beter geen alcohol. Ze zijn gevoeliger voor de effecten en kunnen er minder goed mee omgaan dan volwassenen. De wet van december 2009 verbiedt dan ook de alcoholverkoop aan jongeren onder de 16 jaar.
Met de campagne 'Begin niet te vroeg' sensibiliseer en informeer je jongeren en hun ouders over de gezondheidsrisico's die drinken onder de 16 met zich meebrengt. Supermarkten en winkels, waar jongeren vaak alcohol kopen, ondersteunen de nieuwe wetgeving door stickers te kleven die de leeftijdsgrenzen aangeven. Ook de horeca en het jeugdwerk zijn op de kar gesprongen.
Voor wie?
- Kinderen en jongeren tussen 12 en 18 jaar
- (Groot-)ouders en opvoeders
- Gezinnen
Wie kan de campagne promoten?
Gemeenten, OCMW's, lokale horeca en middenstand, UNIZO, …
Campagnemateriaal kan je rechtstreeks aanvragen of downloaden op de website van de Druglijn.
Met de campagne 'Begin niet te vroeg' sensibiliseer en informeer je jongeren en hun ouders over de gezondheidsrisico's die drinken onder de 16 met zich meebrengt. Supermarkten en winkels, waar jongeren vaak alcohol kopen, ondersteunen de nieuwe wetgeving door stickers te kleven die de leeftijdsgrenzen aangeven. Ook de horeca en het jeugdwerk zijn op de kar gesprongen.