Nieuwsbrief

'Ik hou van mama. Ze hoeft niet perfect te zijn.' een sensibiliseringscampagne postnatale depressie

10 tot 20% van de mama's krijgt een postnatale depressie. En toch blijft het onderwerp taboe. Het Agentschap Zorg en Gezondheid wil samen met o.a. Kind en Gezin, de moeder-kindeenheden en de Associatie Beeldvorming Geestelijke Gezondheid dat taboe doorbreken. Mama's moeten niet 'fulltime' mama zijn, hun omgeving kan hen steunen door te helpen in het huishouden en bij de zorg van het kind. Steun verkleint namelijk de kans op een postnatale depressie. De rompertjes in de campagne herinneren baby's hun mama er aan dat ze niet perfect hoeft te zijn. Mama zijn, gaat met vallen en opstaan. De campagne wil er ook toe bijdragen dat signalen van een postnatale depressie tijdig worden opgepikt, dat is immers een belangrijke stap naar gepaste hulp.

Meer informatie en campagnemateriaal vind je op www.kindengezin.be.

Bekijk het filmpje van de campagne. 

 

Logo regio's in kaart

Postcode

 

Logo Antwerpen